Happy Anniversary


Pejam celik pejam celik udah dua tahun usia perkahwinan kami....cepat tol masa berlalu...alhamdulillah Allah masih bagi peluang tuk kami raikan ulangtahun perkahwinan kami...lebih istimewa bila Allah kirimkan hanini sebagai pelengkap rumahtangga kami.

Masih ingat lagi kisah tujuh tahun yang lalu...detik perkenalan kami...bila diimbas kembali macam tak percaya je aku da jadi bini en hasben....hahaha dalam kengokngekkan aku ni, en hasben masih sudi sunting aku jadi suri hati nyer....time dia nak ngorat aku dulu, ada tiga gadis Allah beri pada en hasben...yang sorang en hasben admire dari dulu lagi...seorang wanita yang jadi rebutan ramai...bertudung labuh, berwatakkan warak, lemah lembut....ermmm perfect tuk dijadikan isteri...yang sorang lagi adalah wanita yang admire kat en hasben....sudah lama menyimpan perasaan kat bakal suamiku....pon seorang wanita yang bertudung labuh, warak...dan sorang lagi tu adalah aku....yang tak minat langsung kat laki aku....hahaaha yang pakai tudung ikut suka, kerek, ngok ngek, brutal...ishhh memang orang laki xmo amek buat binila senang cte

tapi antara kami bertiga neh, dia pilih aku....memang ramai yang terkejut ngan pilihan dia....aku plak terkejut hampir nak jadi beruk gakla....hahaha bior benor mamat neh pilih aku....bila aku tanya nape pilih aku, jawapan nyer aku lebih perlukan dia dari yang lain....mula2 tak paham gak maksud dia tapi skang baru aku paham dengan jelas....terima kasih Allah kerana bantu suamiku untuk buat pilihan....terima kasih Allah kerana bukakan pintu hati suamiku untuk memilih aku menjadi isterinya.

orang yang kenal aku dahulu pasti terkejut melihat aku yang skang....alhamdulillah aku dapat suami yang berusaha perbaiki diri aku....dia pilih aku sebab ingin menarik aku kembali ke jalan yang diredhai Allah....banyak sangat perubahan aku....antara kami bertiga, aku yang paling perlukan bantuan suamiku....sebab tu dia sanggup lepaskan gadis pujaan hatinya....sanggup tolak harapan gadis yang terlalu lama sukakan nyer....dia yakin dua gadis tadi mampu dapat jodoh yang lebih baik....suma nyer kerana aku....aduhai terharu sangat

alhamdulillah....usaha en hasben banyak membuahkan hasil....aku pakai tudung permanently, aurat aku memang terjaga dengan baik, sembahyang cukup waktunya, diajar mengaji dengan betul dan macam2 lagi....aku sendiri terkejut tengok diri aku yang baru ni tapi ngok ngek dan sengal tu tetap takleh buang.....hehehe sempurna bagi suamiku adalah menyempurnakan aku....dia sanggup ambil risiko memperisterikan aku demi menjadikan aku hamba Allah yang lebih baik....tak ternilai usaha suamiku ini....hanya Allah yang mampu membalasnya

moga Allah lindungi rumahtangga kami dari segala keburukan dunia...berkatilah rumahtangga kami ya Allah dan limpahilah dengan rahmatMu....sinari hidup kami dengan iman yang teguh dan mudahkanlah urusan kami di dunia dan akhirat....terima kasih ya Allah di atas segala nikmatMu.....happy anniversary sayangku Wan Abdul Hadi




Nota kaki size 5: tahun ni sambut bertiga....tahun depan berempat....tahun lagi satu berlima....tahun akan datang berenam....pastu bertujuh, berlapan, bersembilan dan bersepuluh.....amin2


3 comments:

Huda@Hood said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Awww...


Sweetnyaaa.....


Happy Anniversary!

Dayah said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wah, suka la nota kaki tu hehe. jom pregnant lagi :P

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Huda: tenkiu huda....hehehe




dayah: jom!!!nak nyusukan anak kedua nanti....tak sabar....hehehe

Post a Comment

wow!!!!!ada orang nak komen....terima kasih awak =)


up