Ujian dari Allah



aku nk share cte sket.....nak mengadu domba kat korang.....huhuhu


KISAH 1


ritu adik ipar aku order kek coklat moist....letak bekas kecil2 tu....diorg perlukan duit tuk jayakan program diorg bulan depan....so order kek kt aku n jual....1st time order kek sold out....diorg nk order kek kali ke2 tapi aki betul2 tak mampu nk buat sbb aku ada tempahan lain....jadi aku berusahala cari bakers lain sape yg bole buatkan....aku survey harga sbb aku xnkla yg mhl sgtkan....sian diorg tak dapat untung lak nnt....aku mmg bagi murah kt diorg....erm adale 2 3 orang bakers aku tanya....n of cousela aku akan order kat yang paling murah.....tup tup ada di antara bakers yg aku survey harga tu dok ingat aky sekadar berlakon nak order kek sebab nak tau harga....ya Allah salah ke aku nak survey dlu harga?adakah bila aku tanya harga aku wajib order?aku sedih sangat bila baca status fb bakers tu dok kata aku camtu.....aku tak tipu dan memang betul aku ada order kek tuk adik ipar aku....80 bekas kecil 50 bekas sedang....aku ni bukan jenis manusia bodoh yang nak buat benda camtu....kalo aku nak tau harga aku leh tanya direct...no need nak berlakon order....seriusly aku frust sangat dengan orang cmni....survey harga pon ko leh nak berkira...aku tak perlu tau harga kek orang lain tuk aku jual kek aku....aku jual kek sebab aku minat buat kek dan sebab tu aku jual murah2 je....harga kek aku dengan ko jauh sgt beza...terima kasih sebab tuduh n fitnah aku kt fb...alhamdulillah byk pahala aku dpt sbb ramai komen kutuk2 aku kt fb ko....aku x kisah orang tak percaya kt aku da sbb Allah tau suma nyer.

KISAH 2

ok....sambungan dari kes aku survey harga tu, aku berjayala dapat harga yang aku nak....aku siap bagi size bekas kat bakers neh....aku agak terkejut gak sebab harga dia bagi tu jauh lebih murah dari aku jual kt adik ipar aku....aku berkali2 tanya btl ke harga tu untuk size bekas yg aku bg tu....so ble dia brkali2 ckp btl aku pon place orderla....tapi ble aku dpt kek tu mmg terkejut berukla.....size dia lain sgt2....kecik gle....aku pon gadola ngn bakers tu n tanya nape size tu lain.....dia ckp samala size tu....aku order bekas 3inx2in n 4inx4in tp dia bg aku 2x2....ya Allah buta2 aku kne tipu beb....aku tak sangka seorang muslim sanggup cari duit dengan menipu orang....n dia boleh ckp kt aku "oh, sy igt size tu sama ngn bekas sy, maafla salah fhm lak"....dia x cek pon size bekas dia sama ngn aku ke x, just yakin bekas tu sama.....mmg aku skt hati gle....ada juga orang bodoh piang cmni....harga mahal nak mampuih, kek kecik giler....jawab jela kat akhirat nanti



*aku da serikla nak order kat orang....after this mmg aku wat sndri je...kalo x mampu buat mmg aku tolak n x tolong surveykan da....terguris hati ngn 2 hamba Allah ni



1 comments:

FarizAtie said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

huhu sabar bebanyak ye..:)

http://miszatie.blogspot.com/

Post a Comment

wow!!!!!ada orang nak komen....terima kasih awak =)


up