p.o.l.i.t.i.c


dalam dok serabut tengok FB fitnah macam2, aku teringat kerenah anak sedara aku haritu....meor ammar (5 tahun), budak mulut murai....hehehe

hari sabtu sebelum mengundi, ktorg gie umah dia....dengan selambe dia tanya en hasben:

ammar: ayah chik pangkah apa???
hasben: ayah chik pangkah bulan
ammar: pas ke??bukan pas, pkr, dap jahat ke??BN je yang baik

okkkk....ni memang sah pengaruh buletin utama.....hahahaha cerita ammar neh aku leh kaitkan ngan diri aku sendiri....sejak kecil sampaila aku dok umah sendiri skang, dunia aku memang bergantung pada tv3, utusan dan berita harian...tula hari2 aku tengok, dengar dan baca sepanjang aku dok umah family aku....sampai satu tahap memang da terpateri dalam kepala hotak aku hanya BN yang betul, PAS dan DAP jahat....masa tu takde PKR lagi....then PKR ada tu pon jahat gak...suma hasil didikan berita di tv dan surat khabar.

then, sejak aku da cerdik IT neh, barula pelan2 minda aku terbuka sket....masa tu barula aku realized tak suma parti jahat tak semua parti baik....baru sedar apa yang aku baca, lihat dan dengar selama neh hanyalah sebelah pihak sahaja...banyak cerita diputar belit, dipotong dan diolah sehinggakan tak tahu mana yang benar mahupun salah.

aku tulis ni bukan sebagai pihak pembangkang ataupun pro kerajaan....cuma sedey tengok anak yang kecil pon kte da tanam perasaan benci pada parti lain....siapa yang harus kte salahkan???TV3??Utusan??pembangkang??BN??mak bapak dia??

jadilah seorang pembangkang mahupun pro kerajaan yang bijak...jangan membuta tuli sahaja terima apa orang cakap...aku da lalui da saat terima membuta tuli neh dan skang aku malu sendiri, malu ngan Allah sebab sikap membuta tuli aku neh aku telah sebarkan fitnah....kaji, teliti, baca, dengarlah dari kedua-dua belah pihak...politic is always dirty....jangan sebab politik bahu kiri kte tenggelam ke dalam bumi...aku malu tengok rakyat malaysia terutama sekali orang Islam....menuduh membuta tuli, menyebar fitnah dan mudah melatah...buat apa taksub pada parti, kat akhirat bukan deme nak tolong korang depan Allah....suma tanggung sendiri....so janganlah nayakan diri sendiri 


nota kaki size 5: lepas incident ammar sound en hasben, ammar kena backhand ngan papa nyer....hahaha sampai skang demam terkejutt....hehehe sian budak tu 


0 comments:

Post a Comment

wow!!!!!ada orang nak komen....terima kasih awak =)


up