cara menutup aurat dengan sempurna


skang ni banyak gak wanita tengah melenting pasal isu fesyen.....semua dok lawan letak ceramah ustaz, gambar2 & macam-macam lagi.....bagi aku mudah je, mana yang ikut syariat itulah yang patut kita ikut.....fesyen???tak salah tapi mestilah tak bertentangan dengan hukum Allah.....lantak korangla nak ikut fesyen yuna ke, hana tajima ke tapi yang penting mesti ikut guidelines dia.....janganlah rakus sangat dengan fesyen sampaikan korang dah bertudung tapi masih belum menutup aurat.....ha camne tu???ok jom kita belajar cara menutup aurat dengan betul =)


ok.....korang tengok kartun kat atas tukan.....suma dah bertudung tapi still tak sempurna tutup aurat nyerkan....so adakah korang salah satu di antara di atas???ok....aku nak share ngan korang ciri-ciri wanita yang bertudung tapi masih tak sempurna tutup auratnya:


1. baju yang dipakai tu singkat (tak menutup pinggul)
2. baju yang ketat sangat sampai mendedahkan susuk tubuh & lekuk badan
3. kain yang singkat/senteng sampai nampak betis
4. bertudung tapi pakai tshirt lengan pendek
5. pakai jeans/seluar/kain yang ketat sangat sampai nampak bentuk kaki or terbonjol punggung serta pangkal peha
6. bersolek tebal
7. kain/tudung yang jarang sampai leh nampak bahagian dalam
8. pakai wangi-wangi sampai leh attract orang lain (terutama lelaki)
9. tutup aurat lengkap tapi bila naik motor abes dedah betis
10. bertudung tapi sekadar pergi kerja je....yang bukan muhrim datang rumah korang tak bertudung pon....tak pon letak gambar tak bertudung kat fb....so apa motif pakai tudung???
11. pakai tudung tapi rambut ada terbonjol keluar (tak pakai anak tudung)
12. tudung pendek (tak tutup dada)
13. tak pakai stoking kaki

tak salah korang nak berfesyen tapi biarlah aurat & maruah korang terjaga.....ingat ye disebabkan aurat korang abes terheret ayah, suami, abang korang ke neraka join korang sekali...macam aku pon takdelah sempura benor tutup aurat nyer tapi dalam proses nak menyempurnakan lagi.....so ni pon peringatan untuk diri aku jugak....tak mati pon kalau kita tak ikut fesyen terkini.....so janganlah lebihkan utamakan fesyen dari kewajipan menutup aurat tu...jom kita tutup aurat dengan sempurna.....mudah aje beb =)






2 comments:

n@n@ said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

info yang sangat sangat sangat berguna .. thanz .. sharing is caring right ?? ^__^ wink wink !!

fRaMe+LenSeS said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

fesyen skg merosakkan sebenarnya. T.T

Post a Comment

wow!!!!!ada orang nak komen....terima kasih awak =)


up