k.e.d.e.k.u.t


korang ingat tak watak encik crab lam cte spongebob tu???kekadangkan aku rasa aku ni sebiji cam encik crab tu...suma benda yang aku nak buat aku akan kira dulu....hahahaha bapak kedekut taik idung masin nyer....aku ngan en hasben memang berbeza giler....dia men hentam jer beli....falsafah duit dia "duit untuk dibelanja bukan disimpan.....muahahaha memang bahaya laki aku neh.

tapi slowly aku berjaya gakla didik en hasben berhemah sket lam isu berbelanja neh....aku punya prinsip mudah je....nape ko nak bayar lebih sedangkan ko boleh dapat murah....contoh cam aku beli car seat baru neh....aku beli brand britax...ikut harga baru RM1500...memang sah2 aku takkan beli punya...second harga RM600++....tapi ada orang nak jual ritu RM130 je kat aku....so aku rembat terus...and car seat tu sangat ok cuma kotor sket je sebab dia da lama tak pakai....see aku dapat car seat yang branded and high quality tapi dengan harga yang murah....nape aku nak membazir duit beli car seat yang mahal sedangkan anak aku duduk maybe sebulan sekali je kat situ....hehehe jadila pembeli yang bijak hokehhh!!!!

cam nak beli stroller ritu....laki aku memang da jeling stroller ribu riban....so aku tazkirah sket kat dia....beli stroller mahal2 skali hanini tak suka dok dalam tu, tak ke membazir nama nyer...macam2 lagi aku racun fikiran dia last2 dia decide beli SCR8 je....hehehe good sayang....berjimat cermat amalan yang mulia tapi paling lawak kain baju hanini....aku beli memang size besor suma sebab babykan cepat besor....contoh cam kawan aku...dia beli baju kecik comey je skali anak dia kuar nak dekat 4kg....baju yang dia beli tu sempat pakai 2 minggu je....alhamdulillah hanini sampai skang masih muat lagi suma baju yang dipakai dari lahir lagi.....hahahaha nasib kola anak oiii dapat ibu camni....hehehe

tuk diri aku sendiri pon memang tak banyak belanja....bayangkan minyak wangi aku da 2 tahun tak habes2 lagi....bab penjagaan muka memang aku just cuci muka je....make up ke krim ke bedak ke memang aku tak pakai....baju dan seluar setahun sekali je kot aku beli nyer....tapi kasut memang aku suka beli yang mahal sebab nyer memang 2 tahun aku bantai kasut tu tak tukar2....hahahaha memang beruntung en hasben dapat aku neh....banyak jimat duit dia....hehehe untung tak sayang???

ntahla...maybe sebab aku datang dari keluarga yang susah so aku jadi teliti sket bila nak berbelanja neh....aku dari zaman sekolah aku da start keje so aku memang hargai sangat suma duit aku....aku memang tak suka membazir....alhamdulillah walaupon aku da hidup agak senang skang tapi rasa rendah diri and jimat cermat tu masih tebal dalam diri aku....so en hasben tabah jela dapat bini cam ayang neh....hehehehe


nota kaki size 5: habes duit pergi travel xpe kot....hahaha jauh perjalanan luas pengalaman....kan kan kan???jom gie makan angin lagi...hehehe


2 comments:

Huda@Hood said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Bagusnya awak.....



Saya pun berkira jugak.
Tapi lama-lama macam malas pulak nak berkira.

Haha.


Tapi still berkira lagi.
walaupun beli sabun basuh.
Tapi kalau benda dah suka sangat memang rembat terus.
Haha.

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehehe....samala ngan kte
nak beli susu cair pon dok compare ngan suma brand....hahahha
memang hangen en hasben

bagus gak berkira neh
jgn membazir tak tentu hala
akhirat nnt suma kena soal...huhu

Post a Comment

wow!!!!!ada orang nak komen....terima kasih awak =)


up