NASI ARAB DAMSYIK: kenyang sampai malam



hari tu en hasben bawa aku g melantak kat nasi ayam damsyik......meraikan sempena aku kembali ke pangkal suami........muahahaha balik kampung sampai x reti2 nk pulang ke umah sendiri da.......mekasih ye en hasben sebab menghargai kepulanganku ini (cara perli yang menarik)...........uhukuhuk


restoran neh terletak di senawang, seremban........betul2 depan jalan besar......x susah nak cari kalo tau area senawang......kehkehkeh kalo aku yg bawak confirm sesat laratla......suasana kedai relax, santai & nyaman je......so bole pilihla nk dok luar or dalam/nak dok atas kerusi or bersila.



kat sini menu utama dia adalah nasi berlaukkan ayam atau kambing......itu ajela menu dia......kehkehkeh kalo dia pelbagaikan menu mesti lagi meletop restoran neh.....ok gambar atas tu adalah set wahid iaitu set nasi + ayam untuk 1 orang....tiap set nasi akan disertakan bersama laban (susu seperti yogurt) dan sos 'tohinah' dan 'salatah' serta sayur2an.


kalo set wahid makan dalam pinggan......tapi kalo set thalasa, khamsa & asyara makan dalam talam.......ha camni barula layan beb nak mentekedarah......hehehehe nasi dia memang mabelesla.....beras basmathi uoallsss......kelas gitu.....ayam dia juicy & lembut sgt.....kalo makan tu insyaAllah abes sbb sedap


tapi tula menu dia hanya ada nasi, ayam & kambing je......kalo datang ramai2 lepak sini cam kureng sketla sebab x banyak pilihan......tapi kalo nak rasa nasi arab memang pilihan yang tepatla makan kat sini......harga memang berbaloi dengan apa yang korang makan.


pilihan air pon x banyak.....aku ritu minum shai pudina sejuk (air teh + pudina).......tapi aku suggestkan try minum jus dia sebab import dari arab......so adala kelainan sketkan......so kalo berminat nak mencuba, jangan segan silu ke restoran nasi arab damsyik, no 1 Jalan Bourgainvilla, Taman Bourgainvilla, Senawang, Seremban, Negeri Sembilan......selamat mencuba

11 comments:

Zulfikar Hazri said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tengok gambor je dah tau sedap kan mainnnn...


slurrppp... terliur pagi2 ni.. terus jap lagi nak makan nasik arab laaaaa

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yups.....mmg sedap....makan nasi sahaja pon da sedap.....hehehe

shazmir said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wow..terbaik bro..sdap giler nie..


xyz4mir.blogspot.com

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

memang terbaik bro.....lazat!!!

::fatihahanapi:: said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

wah sedapnye..harga pon bole tahan..

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yups......harga memang berbaloi....besar portion dia

halila Ibrahim said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ooo .. tak banyak yea .. pilihan menu dia ,,, tp tengok harga macam ok jugak ...

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

pilihan menu mmg xde.....tapi harga mmg ok sgt dgn apa yg kte makan

sofeafaudzi.photography said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

siyes nampak sedap. terliurrrr... mmpphhhh

MiNaH nGokNgEk said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

bukan takat nampak tapi mmg terbukti sedap.....hehehe

syaidatie nurdilla said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Nampk sedap.. teringin makan ni.. rasa nyer kat cyber pon ada ni..

Post a Comment

wow!!!!!ada orang nak komen....terima kasih awak =)


up